تعمیر کاتالیزور در کرج

تعمیر کاتالیزور در شهر کرج را به ما بسپارید!

اگر می‌خواهید بدانید که چگونه می‌شود، تعمیر کاتالیزور خودرو را بدون نیاز به خرید کاتالیزور جدید تعمیر کرد، در این مقاله به شما خواهیم گفت. کاتالیست بخشی از سیستم اگزوز است که تمام گازهایی را که از موتور خودرو خارج می‌شود را قبل از انتشار در فضای بیرون، تصفیه می‌کند. این قطعه به اندازه طول عمر خودرو، دوام می‌آورد. خبر بد این است که کاتالیزور ممکن است مسدود شود و مشکلاتی را برای خودرو ایجاد کند. شاید با خود فکر کنید که در چنین شرایطی باید این قطعه را تعویض کرد. اما اینگونه نیست، زیرا در بسیاری مواقع امکان تعمیر کاتالیزور در کرج وجود دارد.

تعمیر کاتالیزور در کرج

تماس با کاتالیزور دات کام

در مرحله اول شما باید با تیم کاتالیزور دات کام تماس گرفته و با ذکر علائم خودروی خود و راهنمایی های تخصصی مشاوران ما تصمیم به تعمیر کاتالیزور بگیرید. و در مرحله دوم...

باز کردن کاتالیزور در کرج یا مراجعه حضوری

در مرحله دوم، با دو گزینه در کرج مواجه هستید. ابتدا، می‌توانید کاتالیزور خود را در نزدیک‌ترین تعمیرگاه ماشین باز کرده و به کاتالیزور دات کام ارسال نمایید. در این صورت، تعمیر در کمتر از یک روز انجام شده و با 18 ماه گارانتی به شما باز می‌گردد. یا به صورت حضوری به مجموعه ما مراجعه کنید. با گذاشتن یک ساعت زمان، می‌توانید به صورت حضوری خدمات را دریافت کنید. توجه داشته باشید که ما به مشتریانی از شهرهای دور تر نیز خدمات می دهیم اما بهتر است که به صورت حضوری به مجموعه مراجعه کنید.

چرا کاتالیزور دات کام؟

اگر خدمات خود را به ما بسپارید، از چند مزیت حائز اهمیت بهره‌مند خواهید شد. اولین و مهم‌ترین امتیاز، این است که کاتالیزور دات کام به عنوان تخصصی‌ترین تعمیرگاه با متخصصان مجرب در ایران شناخته می‌شود که خدمات تعمیر را با 60 هزار کیلومتر یا 18 ماه گارانتی برای شما فراهم می‌کند.

کاتالیزور خودرو چه کاری انجام می‌دهد؟

قبل از اینکه در مورد تعمیر کاتالیزور در کرج صحبت کنیم، بهتر است با کارهایی که این قطعه حیاتی انجام می‌دهد، آشنا شوید. کاتالیزور در قسمت زیرین خودرو و در سیستم اگزوز، جایی بین منیفولد اگزوز و صدا خفه‌کن قرار دارد. این قطعه شبیه صداخفه‌کن است اما درون آن یک شبکه لانه زنبوری قرار دارد. سطح این شبکه لانه زنبوری معمولا با ترکیبی از فلزات گرانبهایی چون پلاتین، رودیوم و پالادیوم پوشانده می‌شود. هنگامی‎که گازهای خروجی از موتور از کاتالیزور گرم‌شده عبور می‌کند، دو اتفاق رخ می‌دهد:

  • کاتالیزور سولفید نیتروژن ناشی از احتراق را تجزیه کرده، گوگرد آن را می‌سوزاند و گاز نیتروژن را آزاد می‌کند.
  • اکسیداسیون، دومین کاری است که کاتالیزور خودرو انجام می‌دهد. این قطعه موجب می‌شود که هیدروکربن‌های نسوخته و مونوکسید کربن، اکسید شده و به گازهای بی‌خطر تبدیل شوند.

به‌طورکلی کاتالیزور خودرو در کرج، محصولات جانبی مضر موجود در اگزوز را فیلتر کرده و آن‌ها را می‌سوزاند. علاوه‌براین، کارایی خودرو را نیز بهبود می‌بخشد و باعث می‌شود تا عمر خودروی شما افزایش پیدا کند.

نشانه‌های خرابی کاتالیزور چیست؟

مانند هر قطعه یا لوازم جانبی خودرو، کاتالیزور برای همیشه دوام نخواهد آورد. بنابراین مهم است که علائم خرابی آن را بشناسید تا هرچه زودتر برای تعویض یا تعمیر کاتالیزور در کرج اقدام کنید.

برخی از نشانه‌های خرابی کاتالیزور به شرح زیر هستند:

  • گازهای موجود در اگزوز از زیر کابین خودرو نشت می‌کنند
  • هنگامی که خودروی شما در حال حرکت است، صدای غیرمعمول شبیه تق‌تق از زیر کابین می‌شنوید.
  • چراغ چک موتور روشن شده است.
  • بوی بدی شبیه تخم مرغ گندیده از اگزوز به مشام می‌رسد. ممکن است هنگام رانندگی یا زمانی که بیرون از وسیله نقلیه خود ایستاده‌اید، متوجه این موضوع شوید یا اینکه در بدترین موقعیت بوی بود در کابین خودرو به مشامتان برسد.
  • شتاب و توان خودرو کاهش یافته است.
  • کاتالیزور، بیش از حد داغ شده و گاهی اوقات از شدت حرارت به رنگ قرمز درمی‌آید.

تعمیر کاتالیزور کرج

اگر برای تعمیر کاتالیزور در کرج اقدام نکنیم چه اتفاقی می‌افتد؟

هر زمان که متوجه شدید کاتالیزور دچار مشکل شده، باید فورا وسیله نقلیه خود را نزد تعمیرکار کاتالیزور در کرج ببرید. اجازه ندهید هزینه تعمیر کاتالیزور، شما را بترساند. زیرا این موضوعی نیست که بتوانید آن را برای مدت طولانی به تعویق بیندازید. نشانه‌های دیگر خرابی کاتالیزور ممکن است به اشکال دیگر ظاهر شوند. برای مثال، شاید متوجه افزایش مصرف سوخت خودرو خود شوید.

ادامه مشکلات کاتالیزور، ممکن است منجر به کندی موتور، آسیب به موتور و از کار افتادن موتور شود. رسیدگی فوری به این نگرانی‌ می‌تواند استرس شما و هزینه تعمیر کاتالیزور در کرج را کاهش دهد. حتی اگر به اندازه کافی خوش شانس باشید که موتور خودرو دچار مشکل نشود، باز هم در زمان معاینه فنی خودرو نمی‌توانید خرابی کاتالیزور را نادیده بگیرید. زیرا مسئول معاینه فنی به دلیل وجود ایراد در عملکرد کاتالیزور، آلایندگی خودروی شما را تایید نمی‌کند و برگه معاینه فنی برای شما صادر نمی‌شود.

برای حل مشکلات کاتالیزور، پیشنهاد می‌کنیم به بهترین تعمیرگاه کاتالیزور در کرج مراجعه کنید تا تعمیرکاران باتجربه با استفاده از تجهیزات اختصاصی، آن را عیب‌یابی کنند و مشکلات آن را برطرف کنند. درصورتی‌که مشکل کاتالیزور خودروی شما جدی باشد، شاید مجبور شوید آن را با یک کاتالیزور جدید، جایگزین کنید. اگر به دنبال تعمیر تخصصی کاتالیزور در کرج هستید، ما در مجموعه خود، بهترین و باکیفیت‌ترین خدمات را به شما ارائه می‌دهیم. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

راه های تعمیر کاتالیزور در کرج

راه‌های تعمیر کاتالیزور در کرج چیست؟

برای تعمیر کاتالیزور، راه‌های مختلفی وجود دارد که در ادامه به رایج‌ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم.

تیون‌آپ ایتالیایی

تیون‌آپ ایتالیایی، یکی از پرطرفدارترین و کم‌هزینه‌ترین روش‌هایی است که برای تعمیر کاتالیست انجام می‌شود. همانطور که می‌دانید، کاتالیزور خودرو برای اینکه بیشترین کارایی را داشته باشد و بتواند از عهده وظایف خود به خوبی بربیاید، باید به درجه حرارت معینی برسد. افرادی که با خودرو، بیشتر در مسافت‌های کوتاه و در سطح شهر رانندگی می‌کنند، به دلیل اینکه سرعت کمی دارند، هیچگاه کاتالیزور به اندازه کافی گرم نمی‌شود تا بتواند آلاینده‌های مضر را بسوزاند. از این‌رو تعمیرکاران حرفه‌ای کاتالیزور، تیون‌آپ ایتالیایی را پیشنهاد می‌دهند. اگر که در شرق تهران زندگی می کنید برای بازسازی کاتالیزور در شرق تهران کلیک فرمایید.

برای این کار بهتر است به یک جاده خلوت بروید و با خودرو مسافتی را با سرعت و شتاب بالا رانندگی کنید. بدین‌ترتیب کاتالیست به دمای مطلوب می‌رسد و ذراتی که منافذ شبکه لانه زنبوری را مسدود کرده‌اند را می‌سوزاند. البته در حین انجام تیون‌آپ ایتالیایی، جوانب احتیاط را در نظر بگیرید و با سرعت مجاز رانندگی کنید.

استفاده از بنزین سوپر و محلول‌های تمیزکننده کاتالیزور کرج

استفاده از سوخت باکیفیت، یکی دیگر از کارهایی است که می‌توانید برای تمیز کردن کاتالیزور انجام دهید. بنزین سوپر، موادی درون خود دارد که می‌تواند رسوبات و دوده‌های باقیمانده در کاتالیزور را از بین ببرد. بنابراین اگر احساس کردید که کاتالیزور خودرویتان، دچار گرفتگی شده، چند بار پشت سرهم از بنزین سوپر استفاده کنید.

اگر به بنزین سوخت دسترسی ندارید، می‌توانید از محلول‌های تمیزکننده کاتالیزور کمک بگیرید. کافی است یک بطری از آن را داخل باک خودرو خالی کرده و به اندازه یک باک پر بنزین با خودرو رانندگی کنید. اگر مشکل، گرفتگی کاتالیزور باشد، به احتمال زیاد با این کار برطرف خواهد شد.

تعمیرکاتالیزور در شهر کرج

تعمیر موتور خودرو

بسیاری از مشکلات کاتالیزور ناشی از مشکلاتی است که در موتور خودرو وجود دارد. بنابراین یکی دیگر از راه‌حل‌های تعمیر کاتالیزور در کرج این است که موتور خودرو را تعمیر کنید. پس از این که ایرادات موتور خودرو برطرف شد، به سراغ رفع مشکلات کاتالیزور بروید.

تعمیر مشکلات اگزوز

اگر لوله اگزوز سوراخ باشد، گازهای خروجی از موتور به بیرون نشت پیدا می‌کنند. همچنین اگر سنسور اکسیژن خراب شده باشد، نمی‌تواند وظیفه خود را به خوبی انجام دهد و عملکرد کاتالیزور را بررسی کند. از این‌رو لازم است که مشکلات اگزوز را برطرف کنید تا بعد از آن به سراغ تعمیر بروید.

به این محتوا چند امتیاز می دهید؟

برای امتیاز دادن بر روی ستاره های کلیک کنید.

میانگین امتیازدهی 2 / 5. شمارش آرا 1

اولین نفر برای رای دادن باشید.

14 دیدگاه برای “تعمیر کاتالیزور در کرج

  1. تیمور گفته:

    دستتون درد نکنه من از کرج خودم و رسوندم به گاراژ شما گفتید یک ساعت اما دو ساعته کار تموم شد البته اینم باید در نظر گرفت که چند تا مشکل دیگه هم ماشین داشت که تعمیر شد. خداییش با انصافم بودین

    • mehdi گفته:

      با سلام و احترام بابت یک ساعت تاخیر عذرخواهی می کنیم به همون صورت که خودتون فرمودید کارهای دیگری بوده که باید روی خودروتان انجام می شد. ما از اظهار لطف شما بسیار سپاسگزاریم و خرسندیم که توانستیم به شما کمک کنیم.

  2. babaeetanin گفته:

    الان من از کرج برای شما کاتالیزر ماشینم بفرستم برای شما اگه یک درصد درست نشده باشه چی میشه مسئولیتش به گردن می گیرید؟

    • mehdi گفته:

      با سلام و احترام وقتتون بخیر
      بله خیالتون کاملا راحت باشه خدمات تعمیر کاتالیزور ما در کرج با 18 ماه گارانتی برای شما انجام میشود.

    • mehdi گفته:

      با سلام و احترام، متاسفانه خودتان قادر به انجام این کار نمی‌باشید و بهتر است یک متخصص مکانیک با تجربه، این کار را برای شما انجام دهد.

  3. نازنین کریمی گفته:

    من ساکن کرجم و با تهران اومدنم مشکلی ندارم اما کارم طوریه که نمیتونم زمان زیادی بزارم ماشینمم ix55، چند روزه که بوی خیلی بدی تو ماشین حس میکتم تو وب سایتتون هم خوندم گفته بودید که از خرابی کاتالیزور من چطوری میتونم مطمئن بشم مشکل از اونه؟

    • mehdi گفته:

      با سلام و احترام، به این نکته توجه داشته باشید که بسیار بهتر است که به صورت حضوری مراجعه کنید اما برای صرفه جویی در زمانتان حتما با مشاوران ما تماس بگیرید.

  4. الهه بهرامی گفته:

    من با پسرم از کرج کوبیدم اومدم تهران انتظار داشتم یک محیط خشک باشه که توجه زیادی به مشتری نداشته باشید اما واقعا از زمان ورود تا موقعی که کار ماشین تموم شد کلی چیز جدید هم یاد گرفتیم درمورد ماشین و نحوه نگهداریش سپاس فراوان از کاتالیزور دات کام

    • mehdi گفته:

      با سلام و احترام، بعد از تعمیر کاتالیزور شما حداقل تا 3 سال خیالتون راحته اما باید رعایت کنید و برای مثال از بنزین با کیفیت استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان و تماس