تعمیر کاتالیزور جیلی امگرند

تعمیر کاتالیزور جیلی امگرند چگونه انجام می‌شود؟

در برخی مواقع می‌توان بدون جایگزین کردن کاتالیزور، آن را تعمیر کرد. کاتالیزور که به نام های مختلفی نیز شناخته می‌شود، یکی از قطعات حیاتی و بخش مهمی از سیستم اگزوز خودرو به شمار می‌آید که می‌تواند تمام گازهای آلاینده خروجی از موتور خودرو را تصفیه و آن‌ها را به گازهایی کم‌خطر یا بی‌خطر تبدیل کند. کاتالیزور عمری به اندازه عمر خودرو دارد، اما این امکان وجود دارد که در اثر عوامل مختلف، دچار انسداد شود و برای خودرو مشکلاتی را به وجود آورد. در این مواقع شاید بتوان آن را تعمیر کرد. برای آگاهی از چگونگی بازسازی کاتالیزور تا پایان با ما همراه باشید.

 

تعمیر کاتالیزور جیلی امگرند

وظیفه کاتالیزور خودرو جیلی ام گرند چیست؟

قبل از این که به موضوع تعمیر کاتالیزور جیلی امگرند بپردازیم، بهتر است کمی بیشتر با کارهایی که این قطعه انجام می‌دهد و وظیفه آن آشنا شوید. کاتالیزور بین منیفولد اگزوز و صداخفه‌کن، در قسمت زیر خودرو تعبیه شده است. این قطعه شکلی شبیه صداخفه‌کن دارد با این تفاوت که درون آن یک شبکه اسفنجی که به شبکه لانه زنبوری نیز معروف است، قرار داده شده است. سطح این شبکه دارای پوششی از فلزات گرانبهایی چون پالادیوم، پلاتین و رودیوم است که به تسهیل واکنش‌های شیمیایی درون کاتالیزور کمک می‌کنند. وقتی گازهای آلاینده از درون کاتالیزور عبور می‌کنند، اتفاقات زیر رخ می‌دهد:

  • ابتدا کاتالیزور اقدام به تجزیه سولفید نیتروژن می‌کند و با سوزاندن گوگرد آن، نیتروژن آزاد می‌شود که گازی بی‌خطر است.
  • سپس مونوکسید کربن و هیدروکربن‌ها را اکسید و آن‌ها را نیز به دی‌اکسید کربن و بخار آب تبدیل می‌کند.

در حالت کلی می‌توان گفت که کاتالیست با فیلتراسیون گازهای گلخانه‌ای خطرناک اگزوز، مانع از انتشار این گازها در هوا و محیط‌زیست می‌شود و از طرفی موجب می‌شود که کارایی خودرو بهبود پیدا کند.

علائم خرابی کاتالیزور جیلی ام گرند چیست؟

کاتالیزور نیز مانند بسیاری از قطعات خودرو، عمر محدودی دارد و ممکن است در اثر عوامل مختلف، دچار نقص و ایراد شود. به‌همین.دلیل شناخت نشانه‌های خرابی کاتالیزور در اقدام به موقع برای تعمیر کاتالیزور جیلی امگرند، مهم است. نشانه‌های خرابی کاتالیزور عبارتند از:

  • نشت گازهای آلاینده از زیر کابین خودرو.
  • به گوش رسیدن صدای غیرمعمول از زیر خودرو، هنگامی که با آن در حال رانندگی هستید.
  • روشن روشن چراغ چک.
  • استشمام بوی نامطبوع شبیه تخم‌مرغ فاسد شده از اگزوز خودرو.
  • کاهش توان و شتاب خودرو.
  • داغ شدن بیش از حد کاتالیزور، به‌طوری‌که در پاره‌ای موارد موجب گداخته شدن این قطعه می‌شود.

تعمر کاتالیزور جیلی ام گرند

اگر برای تعمیر کاتالیزور جیلی امگرند اقدام به‌موقع انجام نشود چه اتفاقی رخ می‌دهد؟

اگر با توجه به علائمی که به آن‌ها اشاره کردیم، متوجه شدید که کاتالیزور خودروی شما ایراد پیدا کرده است، باید هرچه سریع‌تر برای تعمیر اصولی اقدام کنید. زیرا نادیده گرفتن این موضوع سبب می‌شود که دیگر بخش‌های خودرو نیز دچار مشکل شوند و معمولا اولین قسمتی که تحت تاثیر خرابی کاتالیزور قرار می‌گیرد، موتور خودرو است.

تاخیر در تعمیر کاتالیست جیلی امگرند، می‌تواند باعث کاهش توان موتور و در نهایت از کار افتادن آن شود. بنابراین به شما توصیه می‌کنیم که برای جلوگیری از این مشکلات، هرچه زودتر خودرویتان را به یک مرکز تعمیر کاتالیزور ببرید تا در آنجا به مشکلات آن رسیدگی و کاتالیزور تعمیر شود.

خرابی کاتالیزور می‌تواند موجب عدم صدور برگه معاینه فنی نیز شود. وقتی برای بازدید به مراکز معاینه فنی مراجعه می‌کنید، کارشناس آن مرکز، میزان آلایندگی خودرو را بررسی می‌کند. وقتی کاتالیزور خراب باشد، نمی‌تواند گازهای آلاینده خودرو را به خوبی تصفیه کند، به همین دلیل بخشی از این گازها وارد هوا می‌شوند. در این شرایط، کارشناس معاینه فنی از شما می‌خواهد که هرچه زودتر نسبت به تعمیر کاتالیزور خودرو اقدام و دوباره برای معاینه فنی مراجعه کنید.

اگر به دنبال بهترین مرکز تعمیر کاتالیزور می‌گردید، نزد ما بیایید تا با پیشرفته‌ترین تجهیزات و ماهرترین تکنسین‌ها، کاتالیزور خودروی شما را تعمیر یا تعویض کنیم. برای اطلاع از قیمت تعمیر کاتالیزور جیلی امگرند با ما تماس بگیرید.

 

تعمیر کاتالیزور جیلی ام گرند

راه‌های تعمیر کاتالیزور جیلی امگرند چیست؟

روش‌های مختلفی برای تعمیرات کاتالیزور، استفاده می‌شود که مهم‌ترین آن‌ها به شرح زیر هستند:

تیون‌آپ ایتالیایی تعمیر کاتالیزور جیلی امگرند

یکی از راه‌های کم‌هزینه و محبوب برای تعمیر کاتالیزور، استفاده از روش تیون‌آپ ایتالیایی است. همانگونه که اطلاع دارید، کاتالیزور برای اینکه حداکثر بازده را داشته باشد و بتواند تصفیه گازهای آلاینده را به خوبی انجام دهد، باید به اندازه کافی داغ شود. اما وقتی افراد با خودروهایشان، با سرعت کم و مسافت‌های کوتاهی را سفر می‌کنند، هیچگاه کاتالیزور به دمای موردنظر نمی‌رسد و نمی‌تواند وظیفه خود را به خوبی انجام دهد. برای رفع این مشکل، تیون‌آپ ایتالیایی پیشنهاد می‌شود.

روش تیون‌آپ ایتالیایی، به این صورت است که باید با خودرویتان به یک اتوبان یا جاده آسفالت خلوت بروید و مسافتی را با شتاب و سرعت زیاد رانندگی کنید. این کار باعث داغ شدن کاتالیزور می‌شود و دوده‌هایی که سبب گرفتگی شبکه لانه زنبوری شده‌اند را می‌سوزاند و از بین می‌برد. برای انجام این روش حتما جانب احتیاط را جدی بگیرید و ایمن رانندگی کنید.

استفاده از محلول تمیزکننده برای تعمیر کاتالیزور جیلی امگرند

از دیگر روش‌های تعمیر برای ماشین هایی با برند های دیگر همچون تعمیر کاتالیزور هیوندای، استفاده از محلول‌های تمیزکننده‌ای است که برای این کار ساخته شده‌اند. این محلول‌ها موجب می‌شوند که رسوبات و دوده‌های باقیمانده در کاتالیزور پاک شوند و اثری از آن‌ها باقی نماند. برای این کار کافی است یک بطری محلول پاک‌کننده کاتالیزور را در هنگامی که یک‌چهارم باک پر است، درون آن خالی و سپس باک را پر از بنزین کنید. سپس مسافتی را با خودرو بپیمایید تا محلول تمیزکننده، وظیفه خود را انجام دهد.

تعمیر کاتالیزور خودرو جیلی ام گرند

تعمیر اگزوز

اگر در مسیر اگزوز نشتی وجود داشته باشد، گازهای آلاینده وارد محیط بیرون می‌شوند و کاتالیزور عملا کارکرد خاصی نخواهد داشت. از طرف دیگر درصورتی‌که سنسور اکسیژن دچار مشکل شده باشد، نمی‌تواند عملکرد کاتالیزور را ارزیابی کند. به‌همین‌دلیل قبل از تعمیر کاتالیزور بهتر است از سلامت اگزوز خودرو مطمئن شوید.

تعمیر موتور خودرو

بسیاری از ایراداتی که در کاتالیزور بوجود می‌آید، به دلیل مشکلاتی است که موتور خودرو با آن مواجه است. پس قبل از تعمیر کاتالیست خودروی جیلی امگرند، حتما باید موتور خودرو را تعمیر کنید تا هزینه‌های مضاعف به شما تحمیل نشود.

شستشوی کاتالیزور راهی برای تعمیر کاتالیزور جیلی امگرند

درصورتی‌که تیون‌آپ ایتالیایی و محلول تمیزکننده برای تعمیر کاتالیزور ، کارساز نباشند، به سراغ شستشوی کاتالیزور می‌رویم. این روش حتما باید توسط افراد حرفه‌ای و باتجربه انجام شود، زیرا برای شستشوی کاتالیزور لازم است که آن را از جای خود باز کنید و با محلول‌های استاندارد شستشو دهید. تکنسین‌های ما با استفاده از ابزارهای مخصوص، کاتالیزور خودروی شما را با احتیاط باز می‌کنند و آن را با محلول‌های استاندارد شستشو می‌دهند تا مانند روز اول کار کند. برای اطلاع از هزینه تعمیر کاتالیزور جیلی امگرند، با ما تماس بگیرید.

سخن پایانی

کاتالیزور به‌عنوان یکی از قطعات حیاتی خودرو باید در دوره‌های زمانی معین، بازدید و درصورت نیاز سرویس و شستشو شود. برای این کار پیشنهاد می‌کنیم، حتما به سراغ مراکز معتبر تعمیر کاتالیزور بروید تا بابت کیفیت خدمات ارائه شده، آسوده‌خاطر باشید. مرکز تخصصی تعمیر کاتالیزور ما با سال‌ها تجربه و بهره‌مندی از تکنسین‌های ماهر و آموزش‌دیده، می‌تواند کاتالیزور خودروی شما را با بهترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت، سرویس و تعمیر کند. برای رزرو نوبت با ما تماس بگیرید.

به این محتوا چند امتیاز می دهید؟

برای امتیاز دادن بر روی ستاره های کلیک کنید.

میانگین امتیازدهی 0 / 5. شمارش آرا 0

اولین نفر برای رای دادن باشید.

15 دیدگاه برای “تعمیر کاتالیزور جیلی امگرند

    • mehdi گفته:

      با سلام و احترام، اگر علائمی همچون افزایش سوخت ناگهانی، بوی بد خام داخل کابین، کاهش شتاب ماشین، روشن شدن چراغ چک ماشین و… را مشاهده کردید حتما با پشتیبانان کاتالیزور دات کام تماس بگیرید.

  1. حسین موسوی گفته:

    به من گفتن که کاتالیزورم با شستشو درست میشه اما چند جا رفتم گفتن باید تعمیر بشه الان کاملا توی دوراهی شدیدم چیکار کنم، برای راهنمایی حتما باید حضوری بیام یا تلفنی میشه فهمید مشکل چیه.
    البته خودم میدونم که تهش باید حضوری بیام

    • mehdi گفته:

      با سلام و احترام خدمت جناب موسوی همانطور که خودتون فرمودید اگر که به صورت حضوری مراجعه کنید خیلی بهتر است اما برای اینکه مشکل ماشین را متوجه بدشید با تیم پشتیبان حتما در تماس باشید تا راهنتمایی تون کنند که بهترین راه را انتخاب کنید

    • mehdi گفته:

      با سلام و احترام خدمت جناب جلالی، ممنونم از نظر لطف شما. تمام تلاش ما در گروه کاتالیزور دات کام نظر جلب شماست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان و تماس