تعمیر کاتالیزور چانگان

تعمیر کاتالیزور چانگان چگونه است؟

یکی از قسمت‌های مهم خودرو که در کاهش آلایندگی آن نقش مهمی ایفا می‌کند، کاتالیزور یا کاتالیست است. این قطعه عمری طولانی و مساوی با عمر مفید خودرو دارد. اما در برخی مواقع کاتالیزور به علت‌های گوناگون، دچار ایراد می‌شود. بعضی از ایرادهای آن، قابل برطرف شدن است و بعضی دیگر خیر. کاری که در این شرایط باید انجام دهید، این است که علائم خرابی کاتالیزور چانگان را به خوبی بشناسید و در هنگام مواجهه با آن‌ها، به یک مرکز معتبر تعمیر کاتالیزور مراجعه کنید. در این مقاله می‌خواهیم در مورد تعمیر کاتالیزور چانگان صحبت کنیم. اگر به این موضوع علاقه‌مند هستید، تا انتها ما را همراهی کنید.

تعمیر کاتالیزور چانگان

کاتالیزور چانگان چیست؟

قبل از اینکه به موضوع تعمیر کاتالیزور چانگان بپردازیم، بهتر است کمی در مورد کاتالیزور صحبت کنیم. اگر حافظه خوبی داشته باشید، در درس شیمی دوران مدرسه، یاد گرفتید که کاتالیزور، یک نوع ماده است که منجر به تسریع واکنش شیمیایی می‌شود. علت نامگذاری کاتالیزور خودرو نیز به‌همین خاطر است. زیرا این قطعه، از مواد کاتالیزوری استفاده می‌کند تا گازهای آلاینده و مضر را به وسیله یک واکنش شیمیایی، تصفیه کرده و به گازهای بی‌خطر یا کم‌خطر تبدیل کند.

اگر به زیر خودرویتان نگاه کنید، کاتالیزور را خواهید دید که شکلی شبیه صدا خفه‌کن دارد. این قطعه درست در کنار موتور تعبیه می‌شود تا گرمای لازم برای عملکرد مناسب را دریافت کند و کارایی بهتری داشته باشد.

بازسازی کاتالیزور چانگان به چه دردی می‌خورد؟

هنگامی که در موتور خودرو، احتراق صورت می‌گیرد، برخی گازها و مواد مضر و آلاینده تولید می‌شوند. اگر این مواد و گازها وارد هوا شوند، آسیب جدی به محیط‌زیست و سلامت انسان وارد می‌کنند. آن‌ها شامل مونوکسید کربن، هیدروکربن‌ها و اکسیدهای نیتروژن هستند.

کاتالیزورها که امروزه بخش مهمی از سیستم کنترل آلایندگی خودرو را تشکیل می‌هند، در سال ۱۹۷۵ ابداع شدند. طبق استانداردهای محیط‌زیستی، تمام خودروهای تولیدی باید دارای کاتالیزور باشند و استانداردهای آلایندگی را رعایت کنند. به همین دلیل است که اگر کاتالیزور دچار نقص شود، ممکن است خسارات جبران‌ناپذیری به محیط‌زیست وارد کند.

اگر احساس کردید که کاتالیزور خودرو چانگان شما دچار اشکال شده، در اولین فرصت باید نسبت به رفع ایراد آن اقدام کنید. تعمیر کاتالیزور چانگان، باید توسط افراد متخصص انجام شود. مرکز تعمیر کاتالیزور ما با بهره‌مندی از کادری حرفه‌ای و باتجربه و با استفاده از دستگاه‌های پیشرفته، می‌تواند تعمیر انواع کاتالیزور را با بهترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت انجام دهد. برای اطلاع از قیمت تعمیر کاتالیزور چانگان با ما تماس بگیرید.

کاتالیزور چانگان به چه دردی می‌خورد؟

کاتالیزور خودرو چانگان چگونه کار می‌کند؟

کاتالیزور نقش تعیین‌کننده‌ای در تصفیه گازهای خروجی از موتور خودرو دارد. در داخل کاتالیزور یک شبکه لانه زنبوری وجود دارد که بر روی سطوح این شبکه، لایه‌ای از فلزات گرانبها مانند پالادیوم، رودیوم و پلاتین پوشیده شده است. این فلزات، نقش کاتالیزور را ایفا می‌کنند.

وقتی موتور خودرو کار می‌کند، حرارت آن باعث داغ شدن کاتالیزور می‌شود و واکنش شیمیایی رخ می‌دهد. در اثر این واکنش، گازهای خطرناک و مضر که به آن‌ها اشاره کردیم، به بخار آب، نیتروژن و دی‌اکسید کربن تجزیه می‌شوند.

دلایل خرابی کاتالیزور چیست؟

همانطور که گفتیم، عمر کاتالیزور مساوی با عمر مفید خودرو است، اما ممکن است در طول زمان، در اثر عوامل مختلف، شبکه لانه زنبوری دچار انسداد و گرفتگی شود و در کارکرد این قطعه حساس، اختلال ایجاد کند. در چنین شرایطی می‌توان با استفاده از یکسری راهکارها، مشکل آن را برطرف کرد. اگر خودروی چانگان شما چنین مشکلی دارد، تعمیر کاتالیزور چانگان به راحتی انجام می‌شود. البته مواردی وجود دارد که دیگر نمی‌توان کاتالیزور را تعمیر کرد و باید به فکر خرید یک کاتالیزور جدید برای خودرو باشید. در ادامه به برخی از علل خرابی کاتالیزور اشاره می‌کنیم.

اگر روغن و مایع خنک‌کننده موتور به داخل کاتالیزور نفوذ کنند، منافذ شبکه لانه زنبوری را مسدود کرده و آن را از کار می‌اندازند. با از کار افتادن کاتالیزور، جریان گازهای خروجی از موتور با اختلال مواجه می‌شود و می‌تواند عملکرد موتور را نیز دچار مشکل کند.

همچنین اگر در اثر نشتی دریچه اگزوز یا احتراق ناقص، سوخت خام وارد کاتالیزور شود، احتمال آتش گرفتن آن وجود دارد. وقتی سوخت خام در دهانه کاتالیزور آتش بگیرد، شبکه لانه زنبوری را ذوب می‌کند و دیگر امکان تعمیر کاتالیزور چانگان وجود ندارد.

اما گاهی اوقات در جاده‌های ناهموار، ضربات فیزیکی به کاتالیزور وارد می‌شود. اگر ضربه ضعیف باشد، کاتالیست چانگان، قابل تعمیر است، اما برای ضربه‌های شدید که باعث خرد شدن شبکه لانه زنبوری می‌شوند، تعمیر کاتالیزور چانگان امکان‌پذیر نیست و باید تعویض شود.

دلایل خرابی کاتالیزور چانگان چیست؟

از مهم‌ترین علائم خرابی کاتالیزور می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • خارج شدن دوده سیاه و تیره از اگزوز
  • استشمام بوی نامطبوع، شبیه تخم‌مرغ فاسد شده از اگزوز
  • عملکرد ضعیف و نامناسب موتور خودرو
  • افت شتاب خودرو
  • گرم شدن بیش از اندازه زیر خودرو

خودروهای امروزی در سیستم اگزوز خود دارای سنسورهایی هستند که به نام سنسور اکسیژن شناخته می‌شوند. این سنسورها با اندازه‌گیری میزان اکسیژن خروجی از موتور خودرو، می‌توانند تشخیص دهند که کاتالیزور کارکرد صحیحی دارد یا خیر. اگر کاتالیزور کارکرد مناسبی نداشته باشد، چراغ چک موتور روشن می‌شود.

اگر فکر می‌کنید کاتالیزور خودرویتان با مشکل مواجه شده، آن را به مرکز تعمیرات ما بیاورید تا با دستگاه‌های عیب‌یاب پیشرفته، ایراد آن را شناسایی کنیم و درصورتی‌که امکان‌پذیر باشد، تعمیر کاتالیزور چانگان را انجام دهیم. برای کسب اطلاعات بیشتر و رزرو نوبت با ما تماس بگیرید.

تعمیر کاتالیزور چانگان چگونه انجام می‌شود؟

تعمیر کاتالیزور چانگان چگونه انجام می‌شود؟

درصورتی‌که کاتالیزور خراب باشد و گازهای آلاینده خروجی از اگزوز بیش از حد باشند، احتمال از کارافتادگی موتور وجود دارد. در این حالت توصیه می‌کنیم، به سرعت اقدامات لازم را برای تعمیر کاتالیزور چانگان انجام دهید. زیرا خرابی این قطعه حساس، علاوه‌بر این‌که به محیط‌زیست ضرر می‌رساند، موجب آسیب‌دیدگی بخش‌های دیگر خودرو به خصوص موتور نیز می‌شود. در ادامه چند روش موثر برای تعمیر کاتالیست چانگان را بررسی می‌کنیم.

رانندگی با شتاب و سرعت بالا برای تعمیر کاتالیزور چانگان

اگر جزء افرادی هستید که معمولا با خودروی خود در سطح شهر با سرعت پایین و متوسط رانندگی می‌کنید، احتمالا گرفتگی کاتالیزور وجود دارد. یکی از راه‌حل‌های موثری که برای تعمیر کاتالیزور چانگان پیشنهاد می‌شود، رانندگی با سرعت و شتاب بالا در بزرگرراه‌های خلوت است. زیرا کاتالیزور برای اینکه عملکرد درستی داشته باشد، باید به اندازه کافی گرم شود. رانندگی با سرعت و شتاب زیاد، حرارت لازم برای گرم شدن کاتالیست را فراهم می‌کند و رسوبات و دوده‌های جمع‌شده در شبکه لانه زنبوری را از بین می‌برد. البته همیشه جوانب احتیاط را رعایت کنید و با سرعت مجاز رانندگی کنید تا زندگی خود و سرنشینان خودرو را به خطر نیندازید.

استفاده از تمیزکننده‌های کاتالیزور برای تعمیر کاتالیزور چانگان

یکی دیگر از راه‌های تعمیر کاتالیزور چانگان، استفاده از تمیزکننده‌هایی است که برای همین منظور تولید شده‌اند. می‌توانید یکی از این محلول‌ها را در باک خودرو خالی کنید و به اندازه یک باک بنزین با خودرو رانندگی کنید. اگر کاتالیزور دچار گرفتگی شده باشد، به احتمال زیاد مشکل آن برطرف خواهد شد. همچنین پیشنهاد می‌کنیم، تا مدتی به جای بنزین معمولی، بنزین سوپر بزنید. زیرا بنزین سوپر، کیفیت بهتری دارد و برای تمیز کردن کاتالیزور بسیار موثر است.

به این محتوا چند امتیاز می دهید؟

برای امتیاز دادن بر روی ستاره های کلیک کنید.

میانگین امتیازدهی 0 / 5. شمارش آرا 0

اولین نفر برای رای دادن باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان و تماس