تعمیر کاتالیزور سمند ef7

تعمیر کاتالیزور سمند ef7 چگونه است؟

کاتالیزور، یکی از اجزای اصلی سیستم اگزوز خودرو محسوب می‌شود که به آن کاتالیست نیز می‌گویند. این قطعه حیاتی وظیفه دارد که گازهای سمی و آلاینده‌ ناشی از احتراق را تصفیه کند و به گازهای بی‌خطر یا کم‌خطر تبدیل کند. شاید بتوان گفت که کاتالیزور، یک فیلتر شگفت‌انگیز است که هوا و محیط‌زیست را از گازهای گلخانه‌ای تولید شده در موتور خودرو، مصون نگه می‌دارد. این قطعه حیاتی، عمری طولانی دارد، اما ممکن است در اثر عوامل مختلف دچار اختلال شود و از عهده انجام وظیفه خود بر نیاید. در این مقاله می‌خواهیم در مورد تعمیر کاتالیزور سمند ef7 صحبت کنیم. پس تا پایان همراه ما باشید.

تعمیر کاتالیزور سمند ef7

علت خرابی کاتالیزور ef7 چیست؟

خودروسازان، کاتالیزور خودرو را به گونه‌ای طراحی و تولید کرده‌اند که دوام بالایی داشته باشد. اما گاهی اوقات مواردی پیش می‌آید که می‌تواند در عملکرد کاتالیزور اختلال ایجاد کند، کارایی آن را کاهش دهد یا آن را از کار بیندازد.

تعمیر کاتالیزور سمند ef7 همیشه امکان‌پذیر نیست و تنها زمانی می‌توان به تعمیر آن امیدوار بود که شبکه لانه زنبوری کاتالیزور آسیب ندیده باشد. درغیر این‌صورت حتما بایدتعویض یا تعمیر کاتالیزور را انجام دهید.

در ادامه عوامل خرابی کاتالیزور خودرو را با هم بررسی می‌کنیم.

وجود ایراد در موتور خودرو سمند ای اف سون

شاید تعجب کنید، اما در بسیاری موارد، خرابی کاتالیزور ناشی از وجود ایراد در موتور خودرو است. درصورتی‌که واشرهای موتور فرسوده باشد، سوپاپ‌های آن آب‌بندی نباشند و پیستون خراب باشد، باعث می‌شود که روغن یا مایع خنک‌کننده به اگزوز نفوذ کند و وارد کاتالیزور شود. وقتی چنین اتفاقی رخ می‌دهد، در مدت کوتاهی، دوده‌ها و آلاینده‌های دیگر منافذ شبکه لانه زنبوری را مسدود می‌کنند و مانع از عبور راحت جریان گازهای خروجی از موتور می‌شوند. به‌همین‌دلیل کاتالیزور نمی‌تواند آن‌ها را به خوبی تصفیه کند و کارایی خود را از دست می‌دهد. اگر هرچه زودتر اقدامی برای تعمیر کاتالیزور سمند ef7 نکنید، علاوه بر کاتالیزور ممکن است موتور خودرو نیز با آسیب‌دیدگی جدی مواجه شود.

علت خرابی و نیاز به تعمیر کاتالیزور سمند ef7 چیست؟

ضربات فیزیکی

از دیگر عوامل خرابی کاتالیزور، می‌توان به وارد شدن ضربات فیزیکی به این قطعه حساس اشاره کرد. اگر جزء آن دسته از افرادی هستید که با خودروی خود، بیش از اندازه از مسیرها و جاده‌های ناهموار و دارای دست‌انداز عبور می‌کنید، باید بدانید که احتمال برخورد ضربه به کاتالیزور وجود دارد. اگر شانس بیاورید و ضربه ضعیف باشد، کاتالیزور آسیب جدی نمی‌بیند. اما ضربات محکم می‌توانند موجب خرد شدن شبکه لانه زنبوری شوند و تعمیر کاتالیزور سمند ef7 فایده‌ای ندارد.

احتراق ناقص و امکان تعمیر کاتالیزور سمند ef7

احتراق ناقص می‌تواند یکی دیگر از دلایل خرابی کاتالیزور خودرو باشد. وقتی احتراق در سیلندر خودرو به‌صورت ناقص انجام شود، مقداری سوخت خام همراه گازهای آلاینده وارد کاتالیزور می‌شود و به دلیل حرارت بالایی که در کاتالیزور وجود دارد، آتش می‌گیرد. آتش گرفتن بنزین، شبکه لانه زنبوری را تحت تاثیر قرار می‌دهد و موجب ذوب شدن آن می‌شود. اگر چنین اتفاقی بیفتد، کاتالیزور سمند ef7 باید تعویض شود.

علائم خرابی کاتالیزور سمند ef7 چیست؟

وقتی کاتالیزور خودرو دچار نقص شود، علائم و نشانه‌هایی از خود بروز می‌دهد که در این قسمت به برخی از مهم‌ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم.

روشن شدن چراغ چک موتور

امروزه در سیستم اگزوز خودروها، از سنسور اکسیژن استفاده می‌شود. این سنسور وظیفه دارد تا میزان اکسیژن موجود در گازهای خروجی از کاتالیزور را ارزیابی کند و از سلامت آن مطمئن شود. اگر کاتالیزور دچار مشکل شود، سنسور اکسیژن به سرعت متوجه می‌شود و به کامپیوتر خودرو خبر می‌دهد. کامپیوتر خودرو نیز فرمان روشن شدن چراغ چک را صادر می‌کند.

علائم خرابی کاتالیزور سمند ef7 چیست؟

اما موردی که در اینجا وجود دارد این است که علت روشن شدن چراغ چک موتور، فقط خرابی کاتالیزور نیست و می‌تواند علت‌های دیگری نیز داشته باشد. به‌همین‌دلیل در چنین مواقعی باید خودرویتان را نزد یک تعمیرکار ماهر ببرید تا با دستگاه دیاگ، کد خطای آن را بررسی کند.

درصورتی‌که ایراد از کاتالیزور باشد، ما با استفاده از دستگاه‌های مدرن و پیشرفته و با بهره‌مندی از تکنسین‌های حرفه‌ای و آموزش‌دیده، می‌توانیم کاتالیزور خودروی شما را به بهترین شکل و با مناسب‌ترین قیمت تعمیر کنیم. برای اطلاع از هزینه تعمیر کاتالیزور سمند ef7 با ما تماس بگیرید.

استشمام بوی نامطبوع از اگزوز خودرو امکان تعمیر تعمیر کاتالیزور سمند ef7

بنزین مصرفی خودروها حاوی مقداری گوگرد است که در هنگام احتراق به سولفید هیدروژن تبدیل می‌شود. سولفید هیدروژن، بوی بد و نامطبوعی دارد، اما وقتی از کاتالیزور عبور می‌کند، تجزیه می‌شود و از آن فقط گاز بدون بوی نیتروژن باقی می‌ماند. کاتالیزوری که خراب باشد، نمی‌تواند عملیات تجزیه سولفید هیدروژن را به خوبی انجام دهد و مقداری از آن، به‌طور مستقیم از لوله اگزوز وارد هوا می‌شود. در این لحظه است که بویی شبیه تخم‌مرغ فاسد شده احساس می‌شود. کارشناسان خودرو بر این باورند که اگر چنین شرایطی پیش بیاید، کاتالیزور سمند قابل تعمیر نیست.

افزایش مصرف سوخت

بالا رفتن مصرف سوخت در خودرو دلایل مختلفی دارد که یکی از آن‌ها، خرابی کاتالیزور است. وقتی منافذ شبکه لانه زنبوری به مرور زمان دچار گرفتگی می‌شود، درصدی از حجم گازی که وارد کاتالیزور می‌شود، دوباره به موتور خودرو برمی‌گردد و عملکرد آن را با اختلال مواجه می‌کند. در این حالت راننده حس می‌کند که توان خودرو ضعیف شده و برای همین، پای خود را بیشتر روی پدال گاز فشار می‌دهد. این اقدام مصرف سوخت را بالا می‌برد.

علائم خرابی کاتالیزور سمند ef7 چیست؟

راه‌های تعمیر کاتالیزور سمند ef7

برای تعمیر کاتالیست سمند ef7، راه‌های گوناگونی وجود دارد. برخی از این راه‌ها را می‌توانید به تنهایی و با کمترین هزینه انجام دهید، اما برخی دیگر باید حتما توسط افراد حرفه‌ای و باتجربه انجام شوند. در این قسمت به برخی از راه‌های تعمیر کاتالیزور اشاره می‌کنیم.

تعمیر کاتالیزور سمند ef7 با تیون‌آپ ایتالیایی

اولین و راحت‌ترین راهی که برای تعمیر می‌توانید انجام دهید، امتحان کردن تیون‌آپ ایتالیایی است. هدف از انجام تیون‌آپ ایتالیایی این است که کاتالیزور به حد کافی داغ شود تا بتواند ناخالصی‌ها و دوده‌های باقیمانده در شبکه لانه زنبوری خود را بسوزاند و حذف کند.

کاری که برای پیاده‌سازی تیون‌آپ ایتالیایی باید انجام دهید، این است که با خودرویتان به یک جاده خلوت و مسطح بروید و با سرعت و دور موتور بالا رانندگی کنید. این کار سبب می‌شود که کاتالیزور به درجه حرارت مفید خود برسد و بالاترین کارایی را داشته باشد. البته رانندگی با احتیاط، شرط عقل است و نباید جان خود و سرنشینان خودرو را به خطر بیندازید.

استفاده از محلول پاک‌کننده کاتالیزور برای تعمیر کاتالیزور سمند ef7

از روش‌های دیگری که افراد مبتدی می‌توانند برای تعمیر کاتالیست بکار ببرند، استفاده از محلول‌های تمیزکننده کاتالیزور است. این محلول‌ها این توانایی را دارند که هرگونه آلودگی ناشی از رسوب دوده و آلاینده‌ها را در کاتالیزور از بین ببرند. روش استفاده از آن‌ها به این‌صورت است که وقتی فقط یک‌چهارم باک بنزین خودرویتان پر است، یکی قوطی از آن را داخل باک خالی کنید و سپس باک را پر کنید. پس از آن، به اندازه یک باک بنزین با خودرو رانندگی کنید تا محلول پاک‌کننده، کار خود را انجام دهد. اگر مشکل گرفتگی شبکه لانه زنبوری باشد، با این کار، برطرف می‌شود.

شستشوی کاتالیزور سمند ef7

شستشوی کاتالیزور سمند ef7

راهکار سومی که برای تعمیر کاتالیزور سمند ef7 به شما معرفی می‌کنیم، شستشوی آن است. اما این کار به این آسانی نیست و نیاز به مهارت و تجربه دارد. زیرا کاتالیزور باید از جای خود باز شود. به‌همین‌دلیل پیشنهاد می‌کنیم، خودرویتان را نزد ما بیاورید تا تکنسین‌های متخصص ما با ابزارهای استاندارد، آن را باز کنند و با محلول‌های مخصوص، کاتالیزور را شستشو دهند. شستشوی کاتالیزور سمند ef7 باید به وسیله مواد استاندارد انجام شود تا آسیبی به دیگر قسمت‌های این قطعه وارد نشود. برای اطلاع از هزینه تعمیر کاتالیزور با ما تماس بگیرید.

سخن پایانی

در این مقاله در مورد کاتالیزور و علل و نشانه‌های خرابی آن صحبت کردیم و به موضوع تعمیر کاتالیزور سمند ef7 پرداختیم. کاتالیزور نقش بی‌نظیری در کاهش آلایندگی خودرو دارد. به‌همین‌دلیل لازم است تا سرویس به موقع و تعمیر آن را جدی بگیرید. اگر کاتالیزور خودروی شما دچار نقص شده است، ما آماده‌ایم تا با تجهیزات پیشرفته، آن را عیب‌یابی کنیم و ایراد آن را در کوتاه‌ترین زمان و بهترین شیوه برطرف کنیم. برای رزرو نوبت و کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید.

به این محتوا چند امتیاز می دهید؟

برای امتیاز دادن بر روی ستاره های کلیک کنید.

میانگین امتیازدهی 3.3 / 5. شمارش آرا 3

اولین نفر برای رای دادن باشید.

6 دیدگاه برای “تعمیر کاتالیزور سمند ef7

    • mehdi گفته:

      با سلام واحترام خدمت شما شعبه حضوری خیر، اما به راحتی می توانید با ما همکاری داشته باشید. کاتالیزور خودر را باز کرده و برای ما ارسال کنید تا کمتر از یک روز با 18 ماه گارانتی برای شما تعمیر و باز گردانده خواهد شد.

    • mehdi گفته:

      با سلام و احترام وقتتون بخیر بله اما برای اطمینان بیشتر با پشتیبانان کاتالیزور دات کام تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان و تماس