تعمیر کاتالیزور بی ام و

تعمیر کاتالیزور بی ام و چگونه است؟

بسیاری از صاحبان خودرو، تنها پس از ایراد پیدا کردن و از کار افتادن کاتالیزور متوجه می‌شوند که این قطعه چیست و چه کاری انجام می‌دهد. کاتالیزور یا کاتالیست بر روی خودروها نصب می‌شود تا بتواند آلودگی خروجی از موتور خودرو را تا حد زیادی کاهش دهد و به محیط‌ زیست آسیب کمتری وارد شود. کاتالیزور عمر بالایی دارد، اما گاهی اوقات در اثر عوامل گوناگون دچار مشکل می‌شود. اگر خودرو بی‌ام‌ و دارید و کاتالیزور آن ایراد پیدا کرده است، اصلا نگران نباشید. در اینجا قصد داریم در مورد تعمیر کاتالیزور بی ام و صحبت کنیم. پس تا انتها همراه ما باشید.

تعمیر کاتالیزور بی ام و

چرا خودروهای بی ام و به کاتالیزور نیاز دارند؟

بازسازی کاتالیزور به‌عنوان یکی از اجزای اصلی اگزوز خودرو، وظیفه دارد که به کاهش میزان مواد مضر موجود در دود اگزوز کمک کند. این مواد مضر شامل هیدروکربن‌ها، مونوکسید کربن و مونوکسید کربن هستند. ورود این مواد خطرناک به هوا می‌تواند خسارات جبران‌ناپذیری به محیط‌زیست و سلامت انسان‌ها وارد کند. از این‌رو کاتالیزور ساخته شد تا جلوی ورود این گازهای آلاینده به محیط‌زیست را بگیرد.

کاتالیزور به دلیل ساختار لانه زنبوری خود که پوششی از فلزات گرانبهایی چون پالادیوم، رودیوم و پلاتین دارد، می‌تواند این گازهای مضر را به گازهای نسبتا بی‌خطر مانند نیتروژن و دی‌اکسید کربن تبدیل کند. گازها با عبور از شبکه لانه زنبوری، دچار واکنش می‌شوند و این تغییرات اتفاق می‌افتد.

علل خرابی کاتالیزور بی ام و چیست؟

شرکت‌های تولیدکننده کاتالیزور ادعا می‌کنند که عمر مفید این قطعه بین ۱۰۰ تا ‍۱۵۰ هزار کیلومتر است. اما در واقعیت ممکن است خرابی کاتالیزور بی ام و خیلی زودتر از آنچه فکرش را می‌کنید اتفاق بیفتد. به خصوص اگر در یک کلان شهر زندگی می‌کنید و به‌طور دائم در ترافیک هستند. در چنین مواقعی احتمالا باید به فکر تعمیر کاتالیزور bmw باشید. در پاره‌ای از موارد نیز ممکن است، سرویس کاتالیزور ممکن نباشد و لازم باشد که یک کاتالیزور نو را جایگزین آن کنید.

وجود مشکل در سیستم احتراق

در صورتی‌که سیستم جرقه‌زنی موتور دچار اشکال باشد، از عمر کاتالیزور کاسته می‌شود. همچنین اگر احتراق به درستی تنظیم نشده باشد و به‌صورت ناقص رخ دهد، مخلوط سوخت و هوا خوب نمی‌سوزد و مقداری سوخت خام وارد کاتالیزور می‌شود. این سوخت ناقص در دهانه کاتالیزور آتش می‌گیرد و خسارات زیادی به آن وارد می‌کند. در چنین شرایطی تعمیر کاتالیزور بی ام و امکان‌پذیر نیست و باید تعویض شود. از طرف دیگر، دوده ناشی از احتراق ناقص در طول زمان، می‌تواند موجب مسدود شدن تدریجی شبکه لانه زنبوری آن شود که با استفاده از شستشوی کاتالیزور بی ام و، انسداد آن برطرف می‌شود.

تعمیر کاتالیزور bmw

نصب کاتالیزور تقلبی

در صورت نصب کاتالیزور بی‌کیفیت یا تقلبی، روی عمر طولانی محصول حساب نکنید. اگر یک کاتالیزور یدکی غیر اصلی بر روی خودرو نصب کنید، این خطر وجود دارد که قطر سلول‌های شبکه لانه زنبوری آن خیلی ریز باشد. در نتیجه، کاتالیزور بلافاصله مسدود می‌شود و از کار می‌افتد.

استفاده از سوخت بی‌کیفیت

در صورتی‌که از سوخت بی‌کیفیت استفاده کنید، ممکن است کاتالیزور آسیب ببیند. سوخت بی‌کیفیت به‌طور کامل نمی‌سوزد و ناخالصی‌های آن وارد کاتالیزور می‌شوند و آن را مسدود می‌کنند. در این حالت، هوا نمی‌تواند از شبکه لانه زنبوری آن عبور کند و به‌همین دلیل ممکن است خودرو از کار بیفتد. با این شرایط، باید به فکر تعمیر کاتالیزور خودرویتان باشید. تیم حرفه‌ای ما با استفاده از تجهیزات پیشرفته و مدرن می‌توانند کاتالیزور خودروی شما را به بهترین شکل ممکن تعمیر کنند تا مثل روز اول، بالاترین کارایی را داشته باشد. برای اطلاع از هزینه تعمیر کاتالیزور بی ام و با ما تماس بگیرید.

ناخالصی‌های ناشی از احتراق

کاتالیزور بی ام و ممکن است با ناخالصی‌های ناشی از احتراق مسدود شده باشد. این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که موتور، شروع به مصرف بیش از حد روغن می‌کند. در واقع، در حین احتراق، یک دود سیاه رنگ تولید می‌شود و اثرات ناشی از آن، کاتالیزور را با مشکل جدی مواجه می‌کند. زیرا اگر روغن وارد کاتالیزور شود، آن را از کار می‌اندازد و دیگر قابل استفاده نیست.

علائم خرابی کاتالیزور بی ام و چیست؟

وقتی کاتالیزور بی ام و به خوبی کار نکند و دچار ایراد شده باشد، علائمی از خود نشان می‌دهد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.اگر سیستم کنترل الکترونیک خودرو، خطای موتور را تشخیص دهد، چراغ چک روشن می‌شود. این اتفاق به دلیل خوانش نادرست سنسور اکسیژن رخ می دهد. برای تایید اینکه علت روشن شدن چراغ چک، نقص کاتالیست است، باید آن را نزد یک تعمیرکار ماهر ببرید تا با دستگاه دیاگ، کد خطای آن را بررسی کند.

هزینه تعمیر کاتالیزور بی ام و

توان خودرو کاهش می‌یابد

اگر کاتالیزور بی ام و درست کار نکند، ماشین تکان می‌خورد و کشش آن کاهش می‌یابد. این مشکل به این دلیل رخ می‌دهد که توان عملیاتی کاتالیزور کاهش یافته است. یعنی منافذ شبکه لانه زنبوری آن، تا حدی از بین رفته‌اند و مسیر عبور گازهای خروجی مسدود شده است. همه این مشکلات باعث می‌شود که موتور تنفس خوبی نداشته باشد.

شنیدن صداهای اضافی از زیر خودرو

آیا صدای ضربه‌هایی را می‌شنوید که در دورهای بالا یا هنگام استارت زدن ماشین رخ می‌دهد؟ این صداهای غیرعادی معمولا زمانی شنیده می‌شود که سلول‌های سرامیکی شبکه لانه زنبوری کاتالیزور شروع به تجزیه شدن می‌کنند. ذرات جداشده، تحت‌تأثیر جریان گاز و همچنین نیروهای گریز از مرکز به دیواره‌های کاتالیزور برخورد می‌کنند و تولید صدا می‌کنند.

فشار ضعیف گازهای خروجی از اگزوز

اگر کاتالیزور بی ام و به‌طور معمول کار نکند، با قرار دادن کف دست خود در برابر لوله اگزوز، متوجه آن خواهید شد. در این شرایط جریان گاز خروجی از لوله اگزوز، فشار ضعیفی دارد و این مسئله به خاطر انسداد و از بین‌رفتن سلول‌های شبکه لانه زنبوری کاتالیزور اتفاق افتاده است.

نحوه تعمیر کاتالیزور بی ام و

نحوه تعمیر کاتالیزور بی ام و

در صورتی که کاتالیزور دچار گرفتگی جدی باشد، امکان از کار افتادن خودرو وجود دارد. برای همین باید به سرعت برای تعمیر کاتالیزور بی ام و اقدام کنید. یکی از روش‌های رفع انسداد کاتالیزور خودرو، استفاده از مکمل‌های سوخت است. برای این کار باید مقداری از آن را داخل باک خودرو بریزید و مسافتی را با خودرو رانندگی کنید. پس آن مشاهده خواهید کرد که انسداد کاتالیزور برطرف شده است. همچنین به جای این‌کار می‌توانید، به جای بنزین معمولی، چند بار از بنزین سوپر استفاده کنید. بنزین سوپر به دلیل کیفیت بالایی که دارد، کاتالیزور را از وجود هرگونه آلودگی پاک می‌کند.

از دیگر روش‌های تعمیر کاتالیست بی ام و این است که با دور موتور بالا و سرعت زیاد در یک اتوبان رانندگی کنید. این کار موجب می‌شود که کاتالیزور به اندازه کافی داغ شود و رسوبات داخل سلول‌های شبکه لانه زنبوری، از بین بروند. البته سرعت شما نباید بیشتر از حد مجاز باشد تا موجب به خطر افتادن جان خود و دیگر سرنشینان خودرو نشود.

اما بهترین راه برای تعمیر کاتالیزور، مراجعه به یک مرکز معتبر و باسابقه است. متخصصان ما با داشتن تخصص و تجربه کافی در این زمینه و با استفاده از دستگاه‌های پیشرفته می‌توانند کاتالیزور خودروی شما را با بالاترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت تعمیر و سرویس کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر و آگاهی از قیمت تعمیر کاتالیزور بی ام و با ما تماس بگیرید.

سخن پایانی

کاتالیزور یک قطعه حیاتی و مهم در خودرو است که باید به آن توجه ویژه شود. نگهداری صحیح و سرویس به موقع کاتالیزور می‌‌تواند از بروز مشکلات جدی در آن جلوگیری کند. همچنین توصیه می‌کنیم برای شستشوی کاتالیزور از محلول‌های استاندارد استفاده کنید تا به دیگر بخش‌های آن آسیبی وارد نشود. اگر سوالی در زمینه تعمیر کاتالیزور bmw دارید، می‌توانید با ما تماس بگیرید تا کارشناسان ما راهنمایی‌های لازم را در این زمینه به شما ارائه دهند.

به این محتوا چند امتیاز می دهید؟

برای امتیاز دادن بر روی ستاره های کلیک کنید.

میانگین امتیازدهی 0 / 5. شمارش آرا 0

اولین نفر برای رای دادن باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان و تماس