تعمیر کاتالیزور بنز

تعمیر کاتالیزور بنز چگونه است؟

خودروهای مدرن دارای یک کاتالیزور یا تعمیرگاه کاتالیزور، برای کمک به کنترل آلاینده‌های تولید شده توسط موتورهای احتراق داخلی هستند. کاتالیزور، جزء سیستم اگزوز است که آلاینده‌های مضر را به گازهای کم‌خطر تبدیل می‌کند. هنگامی که این قطعه به خوبی کار می‌کند، متوجه حضور آن نخواهید شد. اما وقتی دچار مشکل می‌شود، قطعاً مشکل خود را اعلام می‌کند. در چنین شرایطی، اگر یک آزمایش آلایندگی انجام دهید، دقیقاً متوجه خواهید شد که کدام قسمت از کاتالیزور خراب شده است. در بیشتر موارد، خرابی این قطعه، ناشی از گرفتگی شبکه لانه زنبوری کاتالیزور است. در این مقاله قصد داریم در مورد تعمیر کاتالیزور بنز صحبت کنیم. اگر به این موضوع علاقه‌مند هستید، تا انتها با ما همراه باشید.

تعمیر کاتالیزور بنز چگونه است؟

کاتالیزور بنز چیست؟

کاتالیزور، جزئی از اگزوز خودرو است که وظیفه کنترل انتشار گازهای گلخانه‌ای را بر عهده دارد. این قطعه بسیار شبیه صدا خفه‌کن است، اما ساختمان داخلی متفاوتی دارد. داخل یک مبدل کاتالیزور، یک شبکه لانه زنبوری تعبیه شده که گازهای خروجی از موتور خودرو از منافذ آن عبور می‌کنند و با ذرات کاتالیزوری مانند پلاتین، پالادیوم و رودیوم که در شبکه لانه زنبوری وجود دارد، واکنش می‌‌دهند و به گازهای کمتر مضر تبدیل می‌شوند.

چرا در خودروها از کاتالیزور استفاده می‌شود؟

در داخل کاتالیزور، هیدروکربن‌های نسوخته موجود در گازهای خروجی موتور، در برخورد با مواد کاتالیزوری شبکه لانه زنبوری، واکنش می‌دهند. کاتالیزور این ذرات را داغ می‌کند و قبل از اینکه از لوله اگزوز خارج و وارد اتمسفر شوند، آن‌ها را به گازهای کم‌خطر تجزیه می‌کند. در اصل، کاتالیزور محصولات جانبی آلاینده و مضر اگزوز را فیلتر کرده و آن‌ها را تجزیه می‌کند. قبل از اینکه به موضوع تعمیر کاتالیزور بنز بپردازیم، بهتر است ابتدا شما را با علل خرابی این قطعه آشنا کنیم.

علت خرابی کاتالیزور بنز چیست؟

کاتالیزورها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که مادام‌العمر کار کنند. با این‌حال، گاهی اوقات ممکن است خراب شوند یا آسیب ببینند و نیاز به تعمیر یا تعویض داشته باشند. وجود مشکل در موتور یکی از علت‌های خرابی کاتالیزور است. علاوه‌براین، هنگامی‌که بخشی از موتور معیوب باشد، می‌تواند کاتالیزور را نیز تحت‌تاثیر قرار دهد. شایع‌ترین دلیل این اتفاق، خرابی شمع‌ها، مخلوط هوا و سوخت نامتناسب، خرابی سنسور اکسیژن و خطای زمان‌بندی موتور است.

اگر سوخت محفظه احتراق موتور، به‌طور کامل نسوزد و مقداری سوخت خام از موتور خارج شود، ممکن است باعث ایجاد مشکل در کاتالیزور شود. سوخت خام در دهانه کاتالیزور آتش می‌گیرد و می‌تواند موجب شود که کاتالیزور به دمای بسیار بالایی برسد و اجزای داخلی آن شروع به ذوب شدن کند. نتیجه این اتفاق آسیب‌دیدگی کاتالیزور است که در چنین حالتی تعمیر کاتالیزور بنز امکان‌پذیر نیست.

علت خرابی کاتالیزور بنز چیست؟

همچنین به علت پارگی کاسه نمد سوپاپ، فرسوده شدن رینگ پیستون یا خرابی واشر، به داخل مبدل کاتالیزور، دوده کربن غلیظ وارد می‌شود یا حتی ممکن است روغن یا ضدیخ به آن نفوذ کند. وقتی میزان دوده کربن داخل کاتالیزور، بیش از حد می‌شود، می‌تواند مسیر عبور گازهای خروجی از موتور را مسدود کند و دمای موتور را بیش از حد بالا ببرد. در چنین شرایطی اگر اقدام به موقع برای تعمیر کاتالیزور بنز صورت نگیرد و این مشکل رفع نشود، ممکن است موتور خودرو بسوزد.

در نهایت، کاتالیزور می‌تواند به دلیل ضربات فیزیکی ناشی از جاده‌های نامناسب، دچار آسیب شود. اگر آسیب فیزیکی جزئی باشد، به گونه‌ای که شبکه لانه زنبوری خرد نشده باشد، تعمیر قابل انجام است. در غیراین‌صورت باید به فکر خرید یک کاتالیزور جدید باشید.

نحوه تعمیر کاتالیزور بنز

همانطور که متوجه شدید، تعمیر کاتالیزور بنز، همیشه امکان‌پذیر نیست. اما در مواقعی که امکان تعمیر آن وجود دارد، با چند روش می‌توان این کار را انجام داد. در ادامه با این روش‌ها آشنا خواهید شد.

استفاده از افزودنی‌های تمیزکننده کاتالیزور برای تعمیر کاتالیزور بنز

این افزودنی‌ها می‌توانند کاتالیزور را تمیز کرده و عملکرد کلی خودرو را بهبود بخشند. اگر مصرف سوخت خودروی شما افزایش یافته است یا موتور عملکرد ضعیفی دارد، بهتر است همراه با افزودنی تمیزکننده، از بنزین سوپر استفاده کنید.

خدمات تعمیرات کاتالیزور benz

اجرای تیون‌آپ ایتالیایی برای تعمیر کاتالیزور بنز

هر چقدر هم که عجیب و باورنکردنی به نظر برسد، تیون‌آپ ایتالیایی یک گزینه مناسب برای تعمیر کاتالیزور بنز، جهت رفع گرفتگی شبکه لانه زنبوری آن است. بیشتر دارندگان خودرو با خودروهای خود به سفرهای جاده‌ای طولانی نمی‌روند یا در بزرگراه رانندگی نمی‌کنند و به سرعت‌های بالا نمی‌رسند. همین امر سبب انسداد تدریجی شبکه لانه زنبوری می‌شود. این اتفاق به این دلیل رخ می‌دهد که کاتالیزور در مسافت‌های کوتاه که دور موتور پایین است، به درجه حرارت مطلوب نمی‌رسد. به‌همین دلیل نمی‌تواند دوده‌های کربن ورودی را تجزیه کند.

در نتیجه این دوده‌ها به تدریج در شبکه لانه زنبوری جمع می‌شوند و منافذ آن را مسدود می‌کنند. ایده پشت تیون‌آپ ایتالیایی برای تعمیر کاتالیزور بنز این است که اگر با خودروی خود یک مسافت طولانی را با دور موتور بالا طی کنید تا کاتالیزور به دمای مطلوب برسد، گرفتگی شبکه لانه زنبوری آن برطرف شود. همچنین به سوختن رسوبات موجود در سرسیلندر، سنسور اکسیژن و اگزوز کمک می‌کند. به یاد داشته باشید که در هنگام اجرای تیون‌آپ ایتالیایی از محدوده سرعت مجاز خارج نشوید و جان خود و دیگر سرنشینان خودرو را به خطر نیندازید.

سخن پایانی

در این مقاله به نحوه تعمیر کاتالیزور بنز پرداختیم. کاتالیزورها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که طول عمر زیادی داشته باشند. بنابراین هر زمان که این قطعه خراب می‌شود، علت آن از کاتالیزور نیست و مربوط به قسمت‌های دیگر است. از این‌رو، بهترین کار این است که تشخیص دهید، عیب از کجاست. کارشناسان خبره ما، با بهره‌گیری از دانش و تجربه خود و با استفاده از تجهیزات پیشرفته، می‌توانند علت بروز مشکل در کاتالیزور خودروی شما را در کوتاه‌ترین زمان تشخیص دهند. اگر کاتالیزور خودروی بنز شما با مشکل کاتالیزور مواجه شده، همین امروز با ما تماس بگیرید. ما رقابتی‌ترین قیمت تعمیر کاتالیزور بنز را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

 

به این محتوا چند امتیاز می دهید؟

برای امتیاز دادن بر روی ستاره های کلیک کنید.

میانگین امتیازدهی 0 / 5. شمارش آرا 0

اولین نفر برای رای دادن باشید.

2 دیدگاه برای “تعمیر کاتالیزور بنز

  1. سعید طارمی گفته:

    الان واسه ما تعمیر کاتالیزور بنز چقدر در میاد با تخفیف من وب سایت شما رو از رفیقم گرفتم

    • mehdi گفته:

      با سلام و احترام خدمت جناب طارمی، باعث افتخار ما می باشد که دوست عزیز شما از خدمات ما راضی بوده اند. جسارتا برای استعلام قیمت زحمت بکشید دکمه سمت راست موبایلتان را لمس کرده تا با پشتیبانان ما در کاتالیزور دات کام ارتباط برقرار کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان و تماس