تعمیر کاتالیزور ۲۰۶

تعمیر کاتالیزور ۲۰۶ چگونه است؟

یکی از اجزای مهم سیستم اگزوز ۲۰۶ که نقشی اساسی در تصفیه گازهای آلاینده خارج شده از موتور خودرو دارد، کاتالیزور یا کاتالیست است. این قطعه، دوست‌دار محیط‌زیست و هوای پاک است و گازهای سمی و آلاینده موتور را به گازهایی کم‌خطر و بی‌خطر تبدیل می‌کند. اگر کاتالیزور ۲۰۶ ایرادی پیدا کند، نمی‌تواند عملکرد مناسبی داشته باشد و بدین‌ترتیب گازهای آلاینده وارد هوا می‌شوند. در چنین مواقعی باید به فکر تعمیر کاتالیزور ۲۰۶ خود باشید. درصورتی‌که می‌خواهید اطلاعات بیشتری در این زمینه بدست آورید، تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید.

 کاتالیزور ۲۰۶ چه وظیفه‌ای دارد؟

قبل از اینکه به موضوع تعمیر کاتالیزور ۲۰۶ بپردازیم، بهتر است کمی در مورد عملکرد این قطعه صحبت کنیم. همانطور که اشاره کردیم، نقش کاتالیزور یا کاتالیست ۲۰۶، کاهش آلاینده‌های زیان‌آور در گازهای خروجی از اگزوز است که اصلی‌ترین آن‌ها شامل هیدروکربن‌ها، مونوکسیدکربن و اکسیدهای نیتروژن می‌شود.

برای ساخت کاتالیزور ۲۰۶ از یکسری عناصر استفاده می‌شود که نقش آن‌ها، کاتالیزه کردن گازهای آلاینده است. این عناصر ممکن است مثل پلاتین، پالادیوم و رودیوم گران‌قیمت باشند یا از عناصری مثل آهن، مس، منگنز یا نیکل انتخاب شوند. هنگامی که خودرو را روشن می‌کنید، گازهای خارج‌شده از موتور، وارد کاتالیزور شده و دمای آن را بالا می‌برند. افزایش دما در کاتالیزور ۲۰۶، سبب کاتالیزه شدن این گازها می‌شود و آن‌ها را به گازهایی مثل نیتروژن و دی‌اکسید کربن و بخار آب تبدیل می‌کند.

چرا باید برای تعمیر کاتالیزور ۲۰۶ اقدام کنیم؟

کاتالیزور ۲۰۶ دارای طول عمر مشخصی است و پس از آن باید تعویض شود. اما در شهرهای بزرگ به دلیل اینکه، خودروها، ساعت‌های طولانی در ترافیک شهری گرفتار می‌شوند، عمر مفید آن‌ها کاهش می‌یابد و باعث می‌شود، در کاهش آلودگی گازهای خروجی از موتور، عملکرد مناسبی نداشته باشند.

کاتالیزور ۲۰۶ یکسری نقاط فعال دارد که به‌مرور، مسموم می‌شوند یا به عبارتی کارایی خود را از دست می‌دهند. این مسئله ممکن است به‌دلیل رسوب ناخالصی‌ها در شبکه اسفنجی یا لانه‌زنبوری کاتالیزور اتفاق بیفتد و با گذشت زمان، این شبکه اسفنجی دچار انسداد و گرفتگی شود. گرفتگی شبکه اسفنجی کاتالیزور موجب می‌شود که گازهای آلاینده برای عبور از این قطعه، فشار بیشتری را به آن وارد کنند و به آن آسیب برسانند. در چنین شرایطی باید هرچه سریع‌تر نسبت به تعمیر کاتالیزور ۲۰۶ خود اقدام کنید. در غیراینصورت مجبور خواهید شد تا هزینه زیادی را برای خرید یک کاتالیزور جدید بپردازید.

مجموعه ما با بهره‌مندی از یک تیم متخصص و باتجربه و با استفاده از تجهیزات پیشرفته و مدرن، می‌تواند ایرادات کاتالیزور ۲۰۶ را به صورت دقیق شناسایی کند و با بهترین کیفیت، آن را تعمیر کند. برای کسب اطلاعات بیشتر و آگاهی از قیمت تعمیر کاتالیزور ۲۰۶ با ما تماس بگیرید.

تعمیر کاتالیزور ۲۰۶

علت خرابی کاتالیزور ۲۰۶ چیست؟

عوامل مختلفی در خرابی ۲۰۶ تاثیر دارند که در ادامه به مهم‌ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم.

وجود مشکل در سیستم احتراق

درصورتی‌که سیستم احتراق به‌خوبی کار نکند، می‌تواند به کاتالیزور ۲۰۶ آسیب برساند. عدم عملکرد صحیح سیستم احتراق سبب می‌شود تا آلاینده‌های بیشتری از موتور وارد کاتالیزور شوند. وقتی حجم مواد آلاینده وارد شده به کاتالیست بیش از اندازه باشد، به مرور کارایی آن را کاهش می‌دهد. در چنین شرایطی حتما شستشو و تعمیر کاتالیزور ۲۰۶ لازم است تا حداکثر کارایی خود را بدست آورد.

سوخت نامرغوب

اگر بنزین مورد استفاده برای خودرو، مرغوبیت لازم را نداشته باشد، بر عملکرد کاتالیزور تاثیر منفی می‌گذارد. ناخالصی‌های موجود در بنزین بی‌کیفیت، به‌مرور شبکه اسفنجی کاتالیزور را مسدود می‌کنند و موجب خرابی آن می‌شوند.

کاتالیزور بی‌کیفیت

نصب کاتالیزور نامرغوب و تقلبی بر روی ۲۰۶ می‌تواند موجب بروز اشکالات جدی در خودرو شود. یکی از مهم‌ترین این ایرادات، این است که کاتالیزور جدید خیلی زود از کار می‌افتد و نمی‌تواند وظیفه خود را انجام دهد. در چنین حالتی به احتمال زیاد، تعمیر کاتالیزور ۲۰۶ بی‌فایده است و باید به فکر خرید یک کاتالیزور دیگر باشید.

ضربات فیزیکی

از دیگر عوامل خرابی کاتالیزور ۲۰۶، ضربات فیزیکی است. به‌دلیل حساسیتی که این قطعه دارد، ضربات شدید می‌تواند شبکه لانه‌زنبوری آن را تخریب کند و پس از آن، کاتالیست دیگر قابل استفاده نیست و باید تعویض شود. اما اگر ضربه ملایم باشد، به احتمال زیاد قابل تعمیر است.

علائم خرابی کاتالیزور ۲۰۶ چیست؟

وقتی کاتالیست ۲۰۶ دچار مشکل می‌شود، از خود علائمی بروز می‌دهد. این علائم شامل موارد زیر هستند:

کاهش توان موتور 206

وقتی شبکه اسفنجی کاتالیزور دچار انسداد می‌شود، نمی‌تواند به‌خوبی گازهای خروجی موتور را از خود عبور دهد. در نتیجه تنفس موتور به صورت کامل انجام نمی‌شود و از توان آن کاسته می‌شود.

روشن شدن چراغ چک 206

ایرادات مختلفی در خودرو، موجب روشن شدن چراغ چک می‌شوند. یکی از این عوامل می‌تواند وجود مشکل در کاتالیزور ۲۰۶ باشد. برای این که متوجه شوید که ایراد از این قطعه است، باید خودروی خود را به یک تعمیرگاه معتبر و مجهز ببرید تا با استفاده از دستگاه‌ دیاگ، آن را عیب‌یابی کنند.

افزایش مصرف سوخت 206

از دیگر علائم خرابی کاتالیزور ۲۰۶، افزایش تاثیر کاتالیزور بر مصرف سوخت است. وقتی روزنه‌های شبکه لانه‌زنبوری کاتالیزور مسدود شوند، موتور برای خارج کردن، گازهای ناشی از احتراق، تحت فشار بیشتری قرار می‌گیرد و در نتیجه سوخت بیشتری مصرف می‌کند.

استشمام بوی نامطبوع از اگزوز

هنگامی که کاتالیست ۲۰۶ وظیفه خود را به‌خوبی انجام ندهد و گازهای آلاینده را به‌طور کامل تصفیه نکند، این گازها از دهانه اگزوز خارج شده و وارد هوا می‌شوند. درصورتی‌که بوی نامطبوعی از اگزوز خودرویتان استشمام کردید، ممکن است ناشی از ایراد کاتالیزور باشد.

شنیدن صدای غیرمعمول از زیر خودرو

درصورتی‌که شبکه اسفنجی کاتالیست ۲۰۶ خرد شده باشد، وقتی استارت می‌زنید، ممکن است صداهای غیرطبیعی از زیر خودرو به گوشتان برسد. این صداها از برخورد ذرات خرد شده شبکه اسفنجی به دیواره کاتالیزور ناشی می‌شود.

سخن پایانی

کاتالیزور یک قطعه حساس است که نیاز به نگهداری و مراقبت دارد. در صورتی که ایرادی در این قطعه پدیدار شود، می‌تواند عملکرد آن را مختل کند. برای تعمیر کاتالیزور ۲۰۶ خود حتما به مراکز معتبر و باسابقه مراجعه کنید، زیرا تعمیر این قطعه به دانش و مهارت زیادی نیاز دارد و نباید به وسیله افراد کم‌تجربه و مبتدی انجام شود. کادر متخصص ما، با طی کردن دوره‌های آموزشی مختلف و با سال‌ها تجربه در این زمینه، آماده‌اند تا خدمات تعمیر کاتالیست ۲۰۶ را با بهترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت به شما ارائه دهند. برای کسب اطلاعات بیشتر و اطلاع از هزینه تعمیر کاتالیزور ۲۰۶ با کارشناسان ما تماس بگیرید.

به این محتوا چند امتیاز می دهید؟

برای امتیاز دادن بر روی ستاره های کلیک کنید.

میانگین امتیازدهی 5 / 5. شمارش آرا 1

اولین نفر برای رای دادن باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان و تماس