تعمیر کاتالیزور جک s5

آشنایی با روش تعمیر کاتالیزور جک s5

تعمیر کاتالیزور، یکی از اجزای کلیدی سیستم کنترل آلایندگی خودرو است که نقش مهمی در کاهش آلودگی هوا دارد. به‌همین‌دلیل باید از آن به خوبی نگهداری شود تا کارایی لازم را داشته باشد. اما گاهی اوقات در اثر عوامل مختلف، این قطعه دچار مشکل می‌شود. برخی از این مشکلات قابل برطرف شدن نیستند و باید به فکر جایگزین کردن یک کاتالیزور جدید باشید. اما تعدادی از مشکلات کاتالیزور را می‌توان با روش‌های مختلف برطرف کرد. در این مقاله قصد داریم در مورد تعمیر کاتالیزور جک s5 صحبت کنیم. اگر علاقه‌مند به این موضوع هستید، تا انتها همراه ما باشید.

تعمیر کاتالیزور جک s5

کاتالیزور چیست و چه کاربردی دارد؟

کاتالیزور یا تعمیر کاتالیست، یک قوطی فلزی است که بخشی از سیستم کنترل آلایندگی خودرو شما را تشکیل می‌دهد. این قطعه حیاتی، معمولاً بین منیفولد اگزوز موتور خودرو و صدا خفه‌کن قرار دارد. کاتالیزور تا حدودی شبیه صدا خفه‌کن است، اما داخل و خارج آن، بسیار متفاوت است. بدنه کاتالیزور از فولاد ضد زنگ ساخته می‌شود تا در برابر خوردگی و دمای بالای اگزوز مقاومت کافی داشته باشد. در داخل کاتالیزور نیز، شاهد حضور یک شبکه لانه زنبوری فلزی یا سرامیکی هستیم که با فلزات گرانبهایی مانند پلاتین، پالادیوم و رودیوم پوشیده شده است.

همان‌طور که گازهای خروجی از موتور خودرو از طریق کاتالیزور جریان می‌یابند، گازهای خام باقی‌مانده از فرآیند احتراق با فلزات گرانبهای داخل کاتالیزور، در دمای حدود ۸۰۰ درجه فارنهایت، واکنش شیمیایی می‌دهند. این فرآیند کاتالیزوری، آلاینده‌های ناشی از احتراق را که شامل مونوکسید کربن، اکسیدهای نیتروژن، هیدروکربن‌های نسوخته است، به مواد ایمن و غیر آلاینده مانند دی‌اکسید کربن، نیتروژن، اکسیژن و بخار آب تبدیل می‌کند.

بیشتر موتورهای بنزینی ساخته‌شده از سال ۱۹۷۵، دارای یک یا چند کاتالیزور هستند که به کاهش آلودگی هوا کمک می‌کنند. قبل از اینکه به موضوع تعمیر کاتالیزور جک s5 بپردازیم، بهتر است با عواملی که باعث خرابی آن می‌شوند، آشنا شویم.

تعمیر کاتالیزور جک s5

چه چیزی باعث خرابی و تعمیر کاتالیزور می‌شود؟

درحالی‌که بیشتر کاتالیزورها به اندازه عمر خودرو را دوام می‌آورند، اما استثنائاتی نیز وجود دارد. اگر مایع خنک‌کننده، روغن یا سوخت خام وارد کاتالیزور شود، می‌تواند به این قطعه آسیب برساند که در برخی موارد ممکن است، تعمیر کاتالیزور جک s5 امکان‌پذیر نباشد. در ادامه برخی از دلایل خرابی کاتالیزور را بیان می‌کنیم.

 مسافت پیموده شده زیاد
 انژکتورهای معیوب
 خرابی شمع‌ها
 دریچه‌های اگزوز معیوب
 سیستم جرقه‌زنی ضعیف
 خرابی واشر سرسیلندر
 نشت منیفولد ورودی
 استفاده از سوخت دارای سرب
 خرابی سنسور اکسیژن
 ضربات فیزیکی

کاهش عملکرد موتور

ساختار لانه زنبوری داخل کاتالیزور جک s5، امکان دارد خراب شود، آسیب ببیند و تکه‌تکه شود. این مشکلات می‌تواند به دلیل بالارفتن طول عمر کاتالیزور، ضربه یا عوامل دیگر باشد. هنگامی که این اتفاق می‌افتد، کاتالیزور ممکن است مسدود شود و جریان طبیعی گازهای خروجی از طریق آن و بقیه سیستم اگزوز را محدود کند. چنین اتفاقی به‌طور مستقیم بر عملکرد موتور تاثیر می‌گذارد، تا جایی‌که شاید حتی نتوانید ماشین خود را راه‌اندازی کنید. در چنین حالتی ممکن است متوجه شوید که:

 موتور قدرت کمی دارد.
 شتاب خودرو ضعیف است.
 موتور خودرو روشن نمی‌شود.
 خودرو ناگهان متوقف می‌شود.
 مصرف سوخت افزایش پیدا کرده است.
 و بسیاری موارد دیگر

اگر چنین علائمی را مشاهده کردید، بلافاصله خودرویتان را به یک مرکز تعمیر کاتالیست جک s5 ببرید تا تکنسین‌های آن، بررسی‌های لازم را برای شناسایی و برطرف کردن مشکل پیش‌آمده انجام دهند. مرکز تخصصی تعمیر کاتالیزور ما، با برخورداری از دستگاه‌های پیشرفته و بهره‌مندی از یک تیم حرفه‌ای و مجرب، می‌تواند باکیفیت‌ترین خدمات را در این زمینه به شما ارائه دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر و اطلاع از هزینه تعمیر کاتالیزور جک s5، با ما تماس بگیرید.

شنیدن صدای غیرمعمول و بوی بد از زیر خودرو

اگر قطعات سرامیکی شبکه لانه زنبوری کاتالیزور به قطعات کوچک‌تری تقسیم شود، ممکن است صدای آن‌ها و بوی بد در هنگام روشن شدن یا در حال کار کردن موتور و یا هنگامی که خودروی شما در دست‌انداز یا چاله می‌افتد، بشنوید یا احساس کنید.

بازسازی کاتالیزور جک s5

استشمام بوی گوگرد از اگزوز خودرو

در طی فرآیند احتراق در داخل موتور، گوگرد موجود در بنزین، پس از سوختن مخلوط سوخت و هوا در سیلندرها به گاز هیدروژن سولفید بدبو تبدیل می‌شود. در شرایط عادی، هنگامی که کاتالیزور به درستی کار می‌کند، سولفید هیدروژن به دی‌اکسید گوگرد بی‌بو تبدیل می‌شود. اما یک کاتالیزور معیوب، قادر به تبدیل سولفید هیدروژن نیست، بنابراین این گاز از اگزوز خودرو بدون فرآوری خارج می‌شود و بویی شبیه تخم مرغ فاسد می‌دهد که بوی بسیار ناخوشایندی است.

روشن شدن چراغ چک خودرو

رایانه موتور خودرو به‌طور مداوم وضعیت تمام تجهیزات مربوط به آلایندگی خودرو را زیر نظر دارد. اگر رایانه تشخیص دهد که کاتالیزور به درستی کار نمی‌کند، چراغ چک را روشن می‌کند. همچنین یک کد خطا در رایانه اعلام می‌شود که مکانیک به وسیله دستگاه دیاگ می‌تواند این کد را بخواند. این امر به مکانیک کمک می‌کند تا علت دقیق مشکل را ردیابی کند.

مردود شدن در آزمایش معاینه فنی

اگر کاتالیزور خودروی شما دچار مشکل شده باشد، در هنگام تست معاینه فنی خودرو، مردود خواهید شد. زیرا در هنگام آزمایش مشخص می‌شود که مقدار زیادی بنزین نسوخته در اگزوز خودرویتان وجود دارد که ناشی از وجود ایراد در کاتالیزور است. در چنین شرایطی باید به فکر تعمیر کاتالیزور جک s5 باشید تا بتوانید در آزمایش معاینه فنی خودرو قبول شوید.

نحوه تعمیر کاتالیزور جک اس فایو چگونه است؟

چند استراتژی مختلف برای تعمیر کاتالیزور جک s5 وجود دارد. شاید بتوانید از عهده دو مورد اول بربیایید، اما برای مورد آخر باید به یک مرکز تعمیرگاه کاتالیزور معتبر مراجعه کنید.

تیون‌آپ ایتالیایی

اگر معمولا با سرعت کم تا متوسط رانندگی می‌کنید، یا به اندازه کافی شتاب نمی‌گیرید تا خودرو و کاتالیزور را کاملاً گرم کنید، تیون‌آپ ایتالیایی ممکن است برای تعمیر کاتالیزور جک s5 مفید باشد. برای این امر می‌توانید با خودرو به یک بزرگراه کم‌ترافیک بروید و برای یک مدت طولانی، با شتاب و سرعت زیاد رانندگی کنید. با این کار ممکن است بتوانید رسوبات انباشته شده در کاتالیزور خودرو را بسوزانید. تیون‌آپ ایتالیایی می‌تواند کارایی کاتالیزور خودرو را بهبود ببخشد و عملکرد آن را بازیابی کند و هیچ هزینه‌ای برای شما نداشته باشد!

تعمیر کاتالیست جک s5

بازسازی کاتالیزور جک s5

از دیگر روش‌هایی که برای تعمیر کاتالیست جک s5 وجود دارد، شستشوی آن است. اما برای شستشوی کاتالیزور، باید این قطعه را از جای خود باز کنید. باز کردن کاتالیزور، کار افراد مبتدی نیست و باید توسط یک فرد متخصص انجام شود. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم که خودرویتان را به مرکز تعمیر کاتالیزور ما بیاورید تا متخصصین ما آن را باز کنند و با محلول‌ها و مواد استاندارد آن را شستشو دهند. اگر مشکل کاتالیزور خودروی شما، تجمع رسوبات در شبکه لانه زنبوری باشد، با شستشو مشکل آن برطرف می‌شود و مثل روز اول کارایی خود را بدست می‌آورد.

سخن پایانی

در این مقاله در مورد تعمیر کاتالیزور جک s5 صحبت کردیم و درباره علل و نشانه‌های خرابی این قطعه حساس توضیح دادیم. همچنین چند روش ساده برای برطرف کردن ایراد کاتالیزور معرفی کردیم. کاتالیزور یک قطعه مهم و حیاتی در خودرو است که نقش مهمی در کاهش آلودگی هوا ایفا می‌کند. اگر به هر علتی این قطعه خراب شود، نمی‌تواند وظیفه خود را به درستی انجام دهد و گازهای آلاینده خودرو وارد هوا و محیط زیست می‌شوند. اگر فکر می‌کنید کاتالیزور خودرویتان دچار مشکل شده است، تیم حرفه‌ای و مجرب ما آماده است تا با استفاده از پیشرفته‌ترین تجهیزات، کاتالیزور خودرویتان را عیب‌یابی کند و با بهترین کیفیت آن را تعمیر کند. برای اطلاع از قیمت تعمیر کاتالیزور جک s5 با ما تماس بگیرید.

به این محتوا چند امتیاز می دهید؟

برای امتیاز دادن بر روی ستاره های کلیک کنید.

میانگین امتیازدهی 3 / 5. شمارش آرا 2

اولین نفر برای رای دادن باشید.

4 دیدگاه برای “تعمیر کاتالیزور جک s5

    • مجید پرگلی نیسیانی گفته:

      سلام من جک اس 5 دنده ای دارم میخاستم بدونم هزینه شستشوی کاتالیزور چقدره وبه کجا مراجعه کنم ماشین37تا کار کرده لازم است

      • mehdi گفته:

        با سلام و احترام خدمت شما، برای استعلام قیمت با مشاوران فروش در ارتباط باشید. اگر که قصد دارید به صورت حضوری مراجعه کنید در قسمت درباره ما وب سایت آدرس و لوکیشن مجموعه را می توانید مشاهده کنید. برای سوال آخرتون هم باید خدمتتون بگم که اگر علائمی همچون بوی بد، صدای ناهنجار، افزایش مصرف سوخت، روشن شدن چراغ چک و… را مشاهده می کنید بهتر است که برای عیب یابی به تعمیرگاه مراجعه کنید.

    • mehdi گفته:

      با سلام و احترام خدمت جناب احمدی، برای استعلام قیمت بهتر است که با مشاروان کاتالیزور دات کام تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان و تماس