تعمیر کاتالیزور در غرب تهران

تعمیر کاتالیزور در غرب تهران

مبدل کاتالیزور یا کاتالیست، بخشی از سیستم اگزوز خودرو است که گازهای خروجی از موتور را قبل از اینکه وارد هوا شوند، پردازش و تصفیه می‌کند. اگر تعمیر کاتالیزور دچار نقص شود یا گرفتگی در آن ایجاد شود، ممکن است موتور خودرو آسیب ببیند. بنابراین باید خیلی سریع به این مشکل رسیدگی کنید. اما بدانید که وجود ایراد در این قطعه، به معنی این نیست که حتما باید تعویض شود. بلکه ممکن است بتوانید مبدل کاتالیزور خود را تعمیر کنید. اگر ساکن غرب تهران هستید و کاتالیزور خودرویتان، ایراد پیدا کرده است، هرچه زودتر آن را به یک تعمیرگاه کاتالیزور در غرب تهران ببرید. تعمیر کاتالیزور در غرب تهران، باید توسط افراد خبره و حرفه‌ای انجام شود تا آسیبی به قسمت‌های دیگر این قطعه حساس وارد نشود و کاتالیزور بتواند کارایی خود را بدست آورد.

تعمیر کاتالیزور در غرب تهران

کاتالیزور چگونه کار می‌کند؟

خودروهای امروزی به لطف کنترل‌های الکترونیکی و دستگاه‌های کنترل آلایندگی از جمله مبدل‌های کاتالیزوری، تمیزتر و قدرتمندتر از همیشه هستند. در موتور خودرو، سوخت با اکسیژن موجود در هوا ترکیب می‌شود و به‌وسیله جرقه شمع‌ها، احتراق انجام می‌شود. در حالت ایده‌آل، این واکنش شیمیایی، تنها منجر به انرژی حرکتی، بخار آب (H2O) و دی‌اکسیدکربن (CO2) می‌شود. اما در دنیای واقعی، دستیابی به این ایده‌آل دشوار است و در نتیجه گازهای آلاینده‌ای در موتور خودرو تولید می‌شوند که برای هوا و محیط زیست مضر هستند.

کاتالیزور از فلزات گرانبها مثل پلاتین، رودیوم و پالادیوم و حرارت بالا برای اکسید شدن و کاهش انتشار گازهای مضر استفاده می‌کند و این گازهای آلاینده را به ترکیبات ایمن‌تری مانند H2O، CO2 و نیتروژن (N2) تبدیل می‌کند.

علائم خرابی کاتالیزور

اگر با علائم زیر در خودرویتان مواجه شدید، احتمال دارد کاتالیزور دچار مشکل شده باشد. بنابراین لازم است تا هرچه سریع‌تر آن را نزد تعمیرکار ببرید.

  • موتور شتاب ضعیفی دارد یا به‌سختی روشن می‌شود. این مشکل می‌تواند نشان‌دهنده گرفتگی کاتالیست باشد که جریان گازهای خروجی موتور را محدود می‌کند. یک کاتالیزور مسدود شده، به اصطلاح موتور را خفه می‌کند و مانع بازدم اگزوز می‌شود.
  • استشمام بوی گوگرد یا چیزی شبیه تخم مرغ فاسد، نشان‌دهنده تشکیل سولفید هیدروژن (H2S) است که به‌احتمال زیاد به‌دلیل آلودگی کاتالیزور است. بوی آمونیاک (NH3) نیز می‌تواند نشان‌دهنده عملکرد ضعیف کاتالیزور باشد.
  • اگر محفظه کاتالیست، تغییر رنگ داده یا تاب برداشته باشد، ممکن است نشت داخلی یا گرمای بیش از حد، علت آن باشد.
  • صدای تق‌تق در هنگام راه‌اندازی موتور، می‌تواند نشان‌دهنده خرابی کاتالیزور باشد.
  • رد شدن در تست معاینه فنی نیز ممکن است به یک کاتالیزور خراب مرتبط باشد.
  • روشن شدن چراغ‌ چک خودرو یکی از رایج‌ترین علائم خرابی کاتالیزور است.

تعمیر کاتالیزور غرب تهران به‌وسیله تیم متخصص و حرفه‌ای ما انجام می‌شود. تعمیرکاران مجرب ما با استفاده از تجربه و دانش خود، بهترین راهکارها را برای تعمیر کاتالیزور در تهران برای خودروی شما بکار می‌گیرند.

علائم خرابی کاتالیزور در غرب تهران

راه‌های تعمیر کاتالیزور در غرب تهران چیست؟

روش‌های مختلفی در تعمیر کاتالیزور غرب تهران بکار گرفته می‌شود که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

تیون‌آپ ایتالیایی

تیون‌آپ ایتالیایی، یک راه‌حل معمول برای طیف وسیعی از مشکلات خودرو، از جمله کاتالیزور مسدود شده، است. بسیاری از رانندگان به‌اندازه کافی به وسیله نقلیه خود فشار نمی‌آورند تا کاتالیزور را به کارآمدترین دمای خود که بین ۴۲۶ درجه سانتی‌گراد تا ۱۰۰۰ درجه سانتی‌گراد برسانند. همین مسئله منجر به خرابی زودرس این قطعه می‌شود. کار کردن یک وسیله نقلیه بیشتر از حد معمول و برای چند کیلومتر، می‌تواند کاتالیست را به‌اندازه کافی گرم کند و رسوبات مخرب جمع شده در ورودی، سرسیلندر، اگزوز، سنسورهای اکسیژن و مبدل کاتالیزور را بسوزاند.

تزریق سوخت باکیفیت و افزودنی‌های سوخت

یک سوخت باکیفیت یا افزودنی‌های سوخت، ممکن است در تمیز کردن رسوبات کاتالیزور موثر باشد. به‌عنوان مثال، اگر باک وسیله نقلیه خود را با سوخت کم‌اکتان پر می‌کنید، سعی کنید چند بار، سوخت با اکتان بالا بزنید. همچنین استفاده از افزودنی‌های سوخت نیز می‌تواند برای پاک کردن رسوبات کاتالیزور مؤثر باشد.

رفع ایرادات موتور از روش‌های تعمیر کاتالیزور در غرب تهران

ممکن است برای حل مشکل کاتالیزور خودرو نیاز به رفع مشکلات موتور داشته باشید. یک سنسور اکسیژن معیوب ممکن است به اشتباه، وجود ایراد در کاتالیزور را نشان دهد. یک تعمیرکار کاتالیزور غرب تهران می‌تواند تشخیص دهد که آیا سنسور همانطور که باید پاسخ می‌دهد یا خیر.

سایر مشکلات موتور، مانند روغن‌سوزی یا مشکلات احتراق ناقص موتور، همگی می‌توانند منجر به آلودگی کاتالیزور یا خرابی زودهنگام آن شوند. بسته به میزان آسیبی که به کاتالیزور وارد شده، رفع مشکلات موتور ممکن است این قطعه حساس را نجات دهد.

رفع مشکلات اگزوز

نشتی اگزوز رایج است و می‌تواند عملکرد صحیح سنسور اکسیژن تحت تاثیر قرار دهد. در صورتی که نشتی اگزوز برطرف شود، ممکن است خطای ایراد کاتالیزور را برطرف کند. همچنین واشرهای فرسوده اگزوز و خوردگی لوله‌های آن، دو مشکل رایج هستند که تعویض یا تعمیر آن‌ها به‌طور قابل‌توجهی، ارزان‌تر و موثرتر از جایگزینی یک کاتالیزور جدید است.

شستشوی کاتالیزور

بازکردن و تعمیر کاتالیزور در کرج یکی دیگر از راه‌حل‌های تعمیر آن است. برای تعمیر کاتالیزور غرب تهران، پس از خارج کردن آن، از یک محلول شستشو‌دهنده برای زدودن هرگونه آلودگی از شبکه اسفنجی کاتالیزور استفاده می‌کنند. پس از شستشو و قبل از نصب، کاتالیزور باید کاملا خشک باشد.

 

تعمیر کاتالیزور در غرب تهران

راه‌های افزایش طول عمر کاتالیزور چیست؟

گاهی اوقات، اگر شبکه اسفنجی کاتالیزور شکسته یا ذوب شده باشد، باید آن را تعویض کنید. اما اگر مجبور به تعویض آن نیستید، با انجام یکسری اقدامات می‌توانید عمر این قطعه حساس را افزایش دهید.

  • خودروها دوست دارند رانده شوند. اجازه ندهید خودروی شما هفته‌ها در پارکینگ خانه خاک بخورد. همچنین مطمئن شوید که به غیر از سفرهای کوتاه، چند سفر با مسافت‌های طولانی می‌روید. برای رسیدن به دمای عملیاتی مناسب، هفته‌ای یک بار و حداقل ۲۰ دقیقه با سرعت در بزرگراه رانندگی کنید.
  • یک برنامه منظم برای تعمیر و نگهداری خودرو مانند تعویض روغن، تعویض فیلتر هوا و بازرسی‌های بخش‌های مختلف آن داشته باشید. اگر شما یا تعمیرکار کاتالیزور غرب تهران، چیزی را مشاهده کردید که نیاز به تعمیر دارد، فوراً به آن رسیدگی کنید تا از آسیب احتمالی کاتالیزور جلوگیری کنید.
  • اگر متوجه شدید که استفاده از سوخت با اکتان بالا مشکل کاتالیزور شما را برطرف می‌کند، حداقل به‌صورت دوره‌ای از آن برای خودرویتان استفاده کنید. اگر به‌طور دائم، سوخت با اکتان بالا بزنید، کاتالیزور عمر طولانی‌تر خواهد داشت. برای اطلاعات بیشتر و استعلام قیمت و آدرس تعمیر کاتالیزور در شرق تهران کلیک کنید.

سخن پایانی

در این مقاله در مورد نحوه کارکرد کاتالیزور و نشانه‌های خرابی آن سخن گفتیم. همچنین درباره راه‌های تعمیر کاتالیزور صحبت کردیم. تعویض کاتالیزور خودرو ارزان نیست و باید هزینه بالایی را برای آن بپردازید. اما در بیشتر مواقع با هزینه‌ای مقرون‌به‌صرفه می‌توان این قطعه را تعمیر کرد. تیم حرفه‌ای ما تعمیر تخصصی کاتالیزور در غرب تهران را با بهترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت انجام می‌دهد. برای اطلاع از شرایط ویژه تعمیر کاتالیزور و اطلاع از قیمت‌های استثنایی تعمیر کاتالیزور غرب تهران با ما تماس بگیرید.

 

به این محتوا چند امتیاز می دهید؟

برای امتیاز دادن بر روی ستاره های کلیک کنید.

میانگین امتیازدهی 3 / 5. شمارش آرا 2

اولین نفر برای رای دادن باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان و تماس